Recenze   Návody   Downloady   Tipy&Triky   Cheaty   Screenshots   Wallpapers

Harry Potter and the Half-Blood Prince

Žánr: Dětská                                                                        Výrobce:Electronic Arts

Pokud jste fanouškem Harryho Pottera, jistě se vám tahle hra už dostala do rukou. Já sem se ale až teď rozhodl, že tuhle hru zrecenzuji. A tak směle do toho. Je to už v pořadí šestá hra s tématikou Harryho Pottera (dále jen HP). Stejně jako to bylo u předchozích her, je i této předlouhou stejnojmenný film a filmu byla předlohou kniha od spisovatelky J. K. Rownlingové.
ČÁRY MÁRY FUK A Z KLOBOUKU VYSKOČÍ KRÁLÍK.
Tak tohle samozřejmě ve hře nezažijete. Jelikož je kouzlení jedním z hlavních aspektůObrazek hry, rozhodl sem se že ho rozeberu jako první. Už v pátém dílu HP jste mohly kouzlit pomocí pohybů myši, což někdo po prvních třech dílech uvítal. Pokud to ale přece jenom někomu nevyhovovalo, mohl si ovládání přepnout a kouzlit pomocí kurzorových kláves. Stejně tak je tomu i v HP6. Zde je ale oproti pětce jedno zásadní zlepšení. V HP5 reagovala na pohyb myši (šipek atd.) zpomaleně, což kouzlení dost ztěžovalo. Proto asi většina hráčů volila kouzlení pomocí šipek, jelikož z myši pochvíli bolelo zápěstí. To se však v HP6 změnilo. Teď hra na pohyby myši a kláves reaguje okamžitě, což je příjemná změna. A teď k samotným kouzlům. V HP5 jich bylo 12. 6 soubojových a 6 nesoubojových. V HP6 jich je míň ale bohatě to stačí. Záleží také, v jaké situaci se nacházíte. Pokud jste zrovna v souboji, automaticky se aktivují soubojová kouzla (levicorpus, mdloby na tebe atd.) a naopak (wingardium leviosa, reparo atd.). Souboje se zrychlili a většina se u nich pobaví víc než v HP5. Už to není jako kdyby se Harry plížil, ale můžete v nich uhýbat. Někdo může říct že to není nijak markantní zlepšení, ale když si to zkusíte (souboje v HP6 i v HP5), zjistíte, že je v tom velký rozdíl. V 6. díle HP mi chybí opravování předmětů pomocí kouzel atd. Dá se to však přetrpět. Kouzel i tak použijete dost.
NICKU, POTŘEBUJU NA FAMFRPÁLOVÝ TRÉNINK“. „ALE JISTĚ, NÁSLEDUJTE MĚ PANE POTTERE“.
Tohle už ale ve hře zažijete. Nyní troch rozebereme grafiku a herní prostředí. Grafika se Obrazekod minule moc nezlepšila, i když je tu mírné zlepšení. Avšak, některé postavy (Brumbál aj.) se mi zdály v HP5 více podobné svým reálným protějškům. To se dá ale překousnout a celkový dojem hry to příliš nekazí. Zato prostředí hry bylo už minule skvěle zpracované. V HP6 bylo přivedeno téměř k dokonalosti. Volnost je prakticky neomezená. Alespoň od té chvíle než bystrozoři odemknou všechny části hradu. Můžete se podívat do míst známých z filmu, ať už Hybridova chýše, famfrpálové hřiště, učebna lektvarů nebo třeba Doupě, dům kde žije rodina Weasleyových. V nadpisu této části sem zmínil Nicka, ducha Nebelvírské věže. Pokud jste hrály HP5, víte, že pokud jste si na pobertově plánku označili místo nebo postavu ke které se chcete dostat, oběvili se na zemi před Harrym stopy, které váz dovedli tam kam ste chtěli. V HP6 je to jinak. Pokud dostanete např. za úkol někam se dostat, po zmáčknutí příslušného tlačítka se před vámi objeví Nick a ukáže vám cestu k místu, kam se máte dostat.

„A ZDÁ SE ŽE HARRY POTTER VIDÍ ZLATONKU. ANO, JE TO TAK A UŽ SE K NÍ NA SVÉM KULOVÉM BLESKU BLÍŽÍ. JEŠTĚ KOUSEK ÁÁÁÁÁÁÁ MÁ JÍ. NEBELVÍR VÍTĚZÍ NAD ZMIJOZELEM.“
ObrazekAno. Teď se budeme bavit o novince v tomto díle. O famfrpálu. Zřejmě se na to spousta hráčů těšila ze všeho nejvíc. Budete hrát za chytače. Vaším úkolem bude chytit zlatonku a tak přivézt váš tým k vítěztví. Bohužel vás ale zřejmě přestane famrpál bavit hned po prvním zápase, protože jediné co tam děláte je, že létáte pořád dokola za zlatonkou a snažíte se proletět kruhy, kterými létá zlatonka. Když ale zlatonka prudce odpočí, Harry na koštěti automaticky také zatočí. Někomu to je možná jedno, ale někoho to může naštvat. V tomto směru vás hra hodně vodí za ručičku. Je jasné že nemohl být tento famfrpál povedený tak jako famfrpál ve hře Harry Potter a Mistrovství světa ve famrpálu. HP6 není založený jen na famfrpálu a tak se dá očekávat že nebude perfektně zpracovaný. Asi nejhorší věc na famfrpálu je závěr, když chytač chytne zlatonku. Ta jakoby zmizela a pak se objeví zničehonic v chytačově ruce. Ten na koštěti také dělá nějaké podivné pohyby což famfrpálu ubírá na kvalitě. Jinak je ale famfrpálu vítané zpestření hry.

„TAK A POSLEDNÍ PŘÍSADA, VLAS Z GOYLA A LEKTVAR JE HOTOVÝ.“
Znalci HP jistě vědí o kterém lektvaru mluvím. Je to mnoholičný lektvar, který v HP6 také buddete míchat. V HP5 už se míchání lektvarů objevilo, ale jen jednou. V HP6 se míchání lektvarů prolíná celou hrou. Ze začátku je to celkem zábavné. V pozdějších fázích hry vás to už omrzí. Alespoň některé z vás. Tato činnost se skládá z celkem čtyř věcí. Z přidávánípřísad, z míchání, ze zahřívání a z rozehnávání kouře, když přidáte špatnou přísadu, zahříváte lektvar příliš dlouho nebo ho příliš dlouho mícháte.
„BYL TO TAK HODNEJ PAVOUK. MĚL SEM HO OD DĚTSTVÍ.“ Obrazek
Toto řekl Hagrid ve filmu, když zemřel Aragog. Aragog byl Akromantule (obří, mluvící pavouk) žijící v Zapovězeném lese. V této části sem se chtěl zabývat příběhem. Nakonec sem se ale rozhodl, že to nebude nutné. Příběh ze hry totiž kopíruje příběh filmu a knihy. Tudíž se příběhem už nebudu zabývat. Jen jedno stojí a zmínku. Animace, které vás hrou provázejí a doplňují tak příběh, jsou v HP6 mnohem lépe zpracované, než v HP5. Tam my připadali místy až trochu trapné, když tam Harry nesmyslně máchal rukama atd.
VERDIKT:
A teď k hodnocení hry. Každá hra má vedle světlých momentů i stinné stránky. A HP6 tomu není výjimkou. Grafické zpracování hry je průměrné, což většinu hráčů nepotěší. Potěší nás ale věrné zpracování herců z filmu. Plusem hry a zároveň i mínusem je famfrpál. Potěší, ale jen na chvíli. Jen létáte kolem hřiště a asi po deseti minutách chytíte zlatonku, což omrzí už po prvním zápase, respektive tréninku. Největší mínus hry je její krátká doba. Kolem pěti hodin hry, což je žalostně málo. EA se vyznamenali i dvěmi skvělými misemi v podání Rona a Harryho. Míchání lektvarů také zpestří hru, stejně tak svižnější a zábavnější kouzelnické souboje. Zpracování bradavic je excelentní, stejně jako v HP5.
===============================================================
  Famfrpál  Famfrpál
  Míchání lektvarů  Krátká herní doba