Recenze   Návody   Downloady   Tipy&Triky  Cheaty   Screenshots   Wallpapers

Command & Conquer: Red Alert 2

Žánr: Realtime Strategie
Výrobce: Westwood

Rok po Tiberian Sun na nás Westwood vrhl další díl série Command & Conquer.Příběh série Red Alert se odehrává v alternativní minulosti,kdy Albert Einstein sestrojil stroj času,s jehož pomocí zabránil Hitlerovu nástupu k moci.Jenže jak už to tak bývá,čert nikdy nespí a Sověti už vůbec ne,a tak místo strýčka Adolfa do Evropy vpochodoval báťuška Stalin.

Druhý díl začíná po táhlé válce,ve které byla sovětská armáda spojenci poraženo a do čela Sovětského svazu byl dosazen generál Romanov-loutka sympatizující se Západem.Ovšem Romanov upevnil svoji moc a obrátil se proti svým chlebodárcům.A tak se zanedlouho na radarech v americkém hlavním stanu objevily sovětské výsadkové síly.Obrana byla díky nové zbrani ovládající mysl bezúspěšná a Spojené státy americké se dostaly do pod sovětskou nadvládu.Je jen na vás,zdali se ji rozhodnete upevnit nebo vnést do rodiště demokracie nový řád,či na straně Američanů zaženete sověty zpět.Obrazek

Red Alert je postaven na enginu Tiberian Sun,díky němuž má kvalitní grafiku ve vysokém rozlišení (na svou dobu).Procházíte rozdílnými prostředími,zpracovanými do největších detailů.Pokud jste ovšem hráli Tiberian Sun,nesetkáte se s ničím novým,ani v grafice,ani ve zvucích.Ty jsou sice také kvalitní,ale dost podobné původní hře.Hudba je velmi pestrá,tvoří ji kombinace vojenských pochodů(zejména ty ruské jsou velmi povedené) a dalších dynamických pochodů.Ovládání je totožné s Tiberian Sun (tzn. Velmi jednoduché a intuitivní),pouze přibyla nová lišta pro speciální povely.Původní lišta pro stavbu a výcvik byla(pomocí tlačítek) rozdělena na čtyři nové,určené pro budovy,obranu(zahrnující věže,valy),pěchota a těžkou techniku.Díky tomu máte rychlejší přístup k potřebným položkám.

To,čím se Red Alert odlišuje od svých předchůdců je hratelnost.Protože je hra postavena na systému v podstatě stejném jako předchozí díly(a téměř všechny ostatní strategie v reálném čase)-tedy těžbě surovin(v tomto případě zlata a diamantů),následované stavbou budov a produkci jednotek,rozhodli se ji autoři trošku oživit.Povedlo se-hra je rychlejší,dravější a zábavnější.Netrápí vás omezený počet jednotek,těžíte i hrajete rychleji.Financí je relativní dostatek,a tak můžete stavět,co hrdlo ráčí.Ovšem nečekejte,že si postavíte ohromnou armádu,se kterou protivníka bez problémů zlikvidujete.Jste neustále pod tlakem,nepřítel na vás vysílá jednotky v mohutných vlnách,vaši muži umírají po desítkách a jsou po desítkách nahrazováni.Přesto však neuspějete s taktikou ohromných skupin sestavených jen ze stejných jednotek-můžete zvítězit jen díky vyváženosti svých armád.

Co říci na závěr? Red Alert 2 je technicky dobře zvládnutá realtimová strategie která vás překvapí svou dynamičností a akčností-prostě další klasika.

=================================================================

Hratelnost   Grafika bez výrazného posunu