Jdi na obsah Jdi na menu
 


 Recenze   Návody   Downloady   Tipy&Triky   Cheaty   Screenshots   Wallpapers

WarCraft 3: Reign of Chaos

Návody:

Žánr: Realtime Strategie                                                Výrobce: Blizzard Enterteinment

Warcraft 3: Reign of Chaos - Návod - Orkové

1.mise - Přistání na pevnině
Thrall a několik hrdinů se po vylodění na ostrovech Kalimdoru ocitá v nesnázích; veďte je podél břehu. Váš nový hrdina ovládá ze začátku schopnost "řetězový blesk" - sesílá ničivé blesky na vaše nepřítele. Občas narazíte na několik gnollů a po osvobození první skupinky Orků se stekáte i s Kentaury. Až najdete další tři přeživší ztroskotance, cesta se točí na sever, kde cestou potkáte například 'nekonečnou armádu kentaurů (naskriptované, ale efektní) anebo další konfilkt místních obyvatel. Pokračujte směrem na jihovýchod, až narazíte na další skupinku vlastních mužů a kentauřího hrdinu Cairna. Následujte ho až do jeho vesnice a tam na vás zaútočí tři vlny kentauřích nájezdníků - jejich zničení by neměl být problém.

 2.mise - Dlouhý pochod
V této misi máte za úkol chránit Cairna a jeho karavanu. Na mapě máte vytyčený první waypoint, je jím zřídlo zdraví. Pošlete k němu vaše jednotky a cestou narazíte na slabý kentauří odpor. Nikdy nenechávejte karavanu moc vzadu za vámi, protože kvůli zvířátům Kodo je pomalejší. Občas na ni nepřátelé zaútočí i zezadu, proto ji vždy mějte blízko a snažte se nedopustit jediné škody.

Až dojdete ke zřídlu, získáte posily a také uzdravte vaše jednotky jejich přesunutím k zřídlu. Pokračujte dále směrem k druhému zřídlu. Cesta se klikatí a je na ní schována spousta kentaurů, které vybijte a stále se vracejte ke karavaně. Při cestě narazíte na další Orky, přidají se k vaší skupině a s jejich schopností 'síť' můžete stahovat vzdušné jednotky k zemi.

Těsně před zřídlem vás napadne silná skupinka harpyjí - stáhněte jejich kouzelnici a zabijte ji dříve než její pomocnice. U zřídla se znovu uzdravte. Cestu k vám si proklestí tři orčí katapulty, které ihned zařaďte do skupiny. S jejich pomocí pak budete moci v klidu projít ke třetímu zřídlu - cesta lemují dalšími kentauři a věže.

 3.mise - Pláč Warsongu
Konečně jste potkali Groma Hellscreama! Sláva mu, největšímu orkskému hrdinovi! Tato třetí mise je důležitá v tom, že zde poprvé stavíte základnu. Každých několik minut na vás přijde zaútočit skupinka lidských bojovníků a proto mějte vždy Thralla a několik jednotek připravených na obranu. Postavte velký sál, je to hlavní budova - do ní vaši peónové nosí vytěžené zlato z dolů. Vytrénujte peónů několik a pošlete je do zlatého dolu a na dřevo. Obdobou zikkuratů u Nemrtvých jsou orkské nory; v případě nouze do nich můžete zavolat vaše jednotky, které pak zaútočí na nepřátelské. Postavte si také kasárny a vytrénujte několik žumpů (kam až jsme to dopracovali, že, milí lokalizátoři...), základních orčích útočných jednotek.

Grom se vzepře vašemu rozkazu a začne útočit na lidské tábory. Nevšímejte si ho (stejně pokaždé padne), raději upgradujte váš velký sál na baštu a postavte válečný mlýn (provádíte v něm upgrady a ukládá se v něm vytěžené dřevo) a zvířetník. Ve velkém sálu můžete vynalézt velice užitečnou vlastnost "vyplenit", díky níž při nájezdech na nepřátelské budovy získáváte zlato. Mezitím si začněte stavět armádu; mějte v ní několik jezdců a kodos ze zvířetníku, trolly z kasáren apod.

Až budete mít připravené tak dvě skupiny jednotek, doporučuji se vydat k nejbližší lidské základně a zničit ji. Pokud chcete mít misi rychle z krku, zaútočte na nejvzdálenější (modrou) základnu, zlikvidujte ji a projděte až ke skřetí laboratoři v levém horním rohu mapy. Nechte si ale něco v záloze, brzy budete muset čelit útoku všech čtyř lidských základen najednou. Pokuste si vybudovat bariéru z věží a zátahnout útočníky před ně - věže toho vydrží dost, narozdíl od vašich nepřátel.

K modré základně vedou dvě cesty - jedna hlavní a jedna boční (ta je hlídána několika kentaury) po západní cestě z jiné lidské tvrze. Při útocích můžete také využívat sil klanu Warsong, protože Grom útočí každou chvíli, a pokud půjdete s ním, jistě bude váš útok alespoň trochu zajímavější. Vás cíl - skřetí laboratoř v nejsevernější části mapy - je střežen dvěma skupinami kentaurů a několika harpyjemi. Ty dostanete ze vzduchu pomocí funkce "polapit", kterou můžete vynalézt ve vašem zvířetníku.

 4.mise - Duchové Ashenvale
Grom dostal za úkol postavit tábor - konkrétně k tomu bude potřeba 15 000 jednotek dřeva. Nemyslete si ale, že tato mise bude příliš lehká; ze všech koutů mapy na vás budou útočit Elfové, kteří své stromy brání. Příliš konkrétních rad vám zde dát nemohu - stavte mlýny co nejblíže hustším lesíkům, trénujte stále více peónů a nezapomínejte ani na obranu vaší základny. Dále se neobejdete bez zlatého dolu a proto za času vezměte všechny útoku schopné jednotky a vyražte ke dolu hlídanému několika lesními trolly poblíž vaší základny. Založte tam novou tvrz, opevněte ji několika věžemi a vytrénujte spoustu peónů a pošlete je na dřevo.

Mezi vašimi základnami se nachází zajímavý 'kruh' z jakési světle modré horniny (v editoru jsem se dozvěděl, že to má být houba) a uprostřed leží kouzelný předmět. Pokud jej chcete vzít, buďte připraveni na to, že je hlídán skupinou duchů na šesté úrovni. Dávejte si pozor na údržbu; rozhodně nemějte tolik jednotek, abyste měli byť jen malou údržbu (tzn. dostávali o něco méně procent z vytěženého dřeva). Rozhodně podnikejte i nájezdy na Elfy, protože za zabití jejich stromovců obdržíte slušnou částku dřeva navíc. Pokud si chcete zkrátit čekání, nad vaší původní základnou jsou skřetí obchůdky a hlídá je jenom několik jednotek.

Až budete mít vytěženo zhruba 11 000 jednotek, začnou elfí útoky přibývat na intenzitě - doporučuji trénovat jezdce a opravovat všechny věže. Groma a jezdce posílejte, aby vždy zničili katapulty příchozí skupiny. Katapulty se někdy třeba i schovají za stromy tak, že normálním scrollováním po mapě byste si jich možná ani nevšimli - proto buďte dvojnásobně ostražití. Až vám bude zbývat jen tisícovka dřeva, pošle na vás elfí protivník usídlený v levém horním rohu obrazovky sedm jezdců na gryphonech a začne vám ničit mlýny. Pošlete na něj jezdce a polapte mu jeho vzdušné miláčky do sití, aby je následně začal zpracovávat Grom a ostatní. Pokud jejich pozornost udržíte dostatečně dlouho, ani vás vážněji neohrozí.

 5.mise - Lovec stínů
Pán lesů Cenarius se zlobí a rozhodně se mu nelíbilo mýcení stromů v minulé misi. Vykašlete se na tři tábory západně od vaší hlavní základny, nezachráníte je. Spíše vytrénujte spoustu peasantů, postavte si věže a obrňte hlavní základnu, jak to jen jde. Budete potřebovat hojně šamanů a trollích lovců hlav. Až odoláte útoku, obdržíte úkol - musíte objevit studnu zla. Nachází se severně od vaší základny, ale cestu k ní hlídá nespočet místních obyvatel a kromě toho budete stále muset odolávat útokům Elfů.

Začněte tedy vybudováním pořádné obrany. Elfové chodí ze dvou stran, respektive dvou můstků - postavte věže u barikád na obou stranách vaší základny. Pokuste se na obou stranách postavit tak patnáct věží a k nim postavit několik jezdců, šamanů a trollích kouzelnic (využívejte i jejich schopností "znehybňovací past", která znehybní a omráčí nepřátelské jednotky). Vycvičte jednu údernou skupinu šamanů, trollích kouzelnich a jezdců a spolu s Gromem je pošlete podél řeky na sever. Přidejte k nim také jeden katapult. U podivně vypadající skály na vás vyběhnou tři vlci a opodál budete muset s katapultem zničit stromy, abyste se dostali severněji. Pobijte medvědy, srstnatce a všechno ostatní, co vám brání v cestě. Na chvíli se skupinou zastavte a doplňte ji čerstvými jednotkami ze základny.

Elfí útoky už by vám teď ubližovat neměly, pokud samozřejmě máte dostatek věží. Mezitím nejspíš vydolujete celý zlatý důl, což by problém byt neměl, protože druhý máte ještě ve vaší základně. Zpátky ke Gromovi a jeho skupině - dojděte až k bráně a teleportujte se - na druhé straně vás čeká zase několik otravných medvědů. Poté začíná přituhovat: pekelného satyra na osmé úrovni a zbytek jednotek hlídajících Studnu zla už byste zvládnout měli.

Až se napijete ze studny (poté má spousta vašich jednotek nový háv), obdržíte nový úkol: zabít Cenaria. K tomu budou potřeba alespoň dvě skupiny jezdců, šamanů a kouzelnic. Pak se vydejte k bleděmodré základně Elfů (levý dolní roh mapy) a celou ji zruinujte. Pravděpodobně na vás přijde Cenarius i se svými jednotkami a mně se jej zde ještě porazit nepodařilo, ale druhý podobný útok již Cenarius nevydržel. Jakmile zaútočíte na jakoukoliv ze základen, přilákáte tím jeho pozornost. Zbytek už je jen otázka krvežíznivosti :)

 6.mise - Výzva Wyvern
Než se pustíte do osvobozování wyvern, stabilizujte svoji obranu. Deset, patnáct věží a nějací jezdci k tomu do začátku rozhodně stačí. Poté vezměte Thralla, Cairna a skupinku jezdců (můžete doplnit šamany a kouzelnicemi), a vrhněte se sbírat zkušenosti. V levé části mapy je točitá cesta k harpyjím, které uvěznily wyverny - pro začátek postačí, když zabijete harpyje a vrátíte se doplnit skupinku. Stále ale dávejte pozor na obranu; lidský hrdina se občas teleportuje přímo do týlu vaší základny a začne vám pobíjet peóny.

Pokud stále hledáte, kde nasbírat zkušenosti pro hrdinu, vydejte se po hlavní cestě směrem na sever a poté zahněte doprava. Najdete tam spoustu oblud, včetně Kentaura chána na osmé úrovni. Mezitím můžete podniknout druhou harpyjovou razii - pomlátit všechno, co hlídá wyverny v kleci, a triumfálně se vrátit na základnu, nebo zkusit třeba nájezdy na lidskou základnu (bledě modrá barva - levý horní roh obrazovky).

Také je pravděpodobné, že vám dojde zlatý důl a proto se přesuňte do prostředku obrazovky k druhému dolu, kde postavte velký sál se spoustou věží. Zničte bledě modrou základnu a ve skřetí laboratoři hned vedle vaší nové základny nakupte vzducholodi. Naplňte je až po okraj jednotkami a podnikněte razii na základnu modrých - a modlete se, že to vyjde.

 7.mise - Věštba
U této mise vám bohužel moc poradit nemohu. Dokonce ani s mapkou neposloužíme, protože na radaru je tak malá, že byste z ní stejně nic nevyčetli. Proto tedy několik rad: za žádnou cenu neposílejte vaše bojovníky bezhlavě do boje. Používejte Thrallova kouzla (blesky a přivolávání dvou vlků) a když je vaše skupina zraněná, vyčarujte kolem ní s trollí kouzelnicí léčidlo, které vás po omezenou dobu bude uzdravovat. Používejte i kouzel šamana; kolem některých jednotek si vyčarovávejte štít, hodí se i schopnost "očistit". Střílejte do beden, kamenů a podobných objektů, pokud to jde - jsou v nich drahocenné předměty pro Thralla.

Běžte pořád po cestě, teleportujte se první branou, pobijte zbytky lidské výpravy i rudého draka, který hlídá Aszunino srdce. Vezměte jej a vraťte se trochu dozadu - najdete tam jednu bránu, která vede k soše na podstavci. Vraťte ji její srdce a ujměte se role Cairna. Vezměte vaše taury a prozkoumávejte okolí, kde najdete spoustu užitečných věcí, jako například lví roh vichřice, možnost vyčarovat kamenného golema apod.

Očarovaný drahokam je hlídán hutnou skupinkou všemožných démónů a pokud se jich chcete zbavit bez ztráty na životech, házejte na ně zničující vlny (má je Cairn) z vrcholku nad tím místem, anebo ještě lépe si stoupněte na kruh moci opodál (skoro lepší efekt :) Jakmile získáte kýžený předmět, zbytek mise je jednoduchý - dojděte k mostu a postavte Cairna k Thrallovi.

 8.mise - Vyhnání démonů
Ačkoliv se tato mise může zdát těžká, pravda je opakem - pokud dobře uspořádáte obranu (resp. obranné věže), můžete ji dokončit za pár minut. Vaším úkolem je Hellscreama, sedícího na trůnu v pravém horním rohu obrazovky, "překonvertovat" zpět na stranu dobra - začněme tím, že se k němu dostanete. Stabilizujte obranu, k vaší základně vedou tři cesty (sever, západ, východ) - každou musí hlídat alespoň desítka věží. Až se tak stane, začne nebe 'hořet', tzn. občas na vaší základnu spadne několik přisluhovačů pekelné legie a začnou vám demolovat základnu. Proto musíte věže rozestavět tak, aby přes ně nikdo neprošel.

Vycvičte dvě skupiny jednotek - jednu ať vede Cairn a druhou Thrall. Začněte se k Hellscreamovi probíjet přes pravou stranu obrazovky - jde o několik menších kempů a dvě základny Warsongu - neměly by být problém. Až se k němu dostanete, chyťte Groma do očarovaného drahokamu (je v Thrallově inventáři) a doneste ho do začarovaného kruhu, který je hned vedle vaší základny.

Zdroj: http://www.games.tiscali.cz

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář